مشکلات نگهداری سگ

 در Uncategorized

مشکلات نگهداری سگ

مشکلات نگهداری سگ

در جوامع امروزی که بیشتر افراد بصورت تکی و یا خانواده ها بدون بچه زندگی می کنند، یکی از راه های فرار از تنهایی و یا تفریح خانواده ها، داشتن و نگهداری حیوانات و یا سرگرم کردن اهالی خانه است. اما مشکلات و محدودیت های نگهداری از سگ در آپارتمان و منازل مسکونی باعث شده تا این سوال به ذهن خیلی از علاقه مندان خطور کند که آیا خرید سگ و نگهداری آن با این شرایط امکان پذیر است یا خیر.برای رسیدن به جواب این سوال باید تمام مشکلات این تصمیم را یک بار مرور کنید.ما در این مقاله     ی کوتاه سعی کردیم بدون هیچگونه تعصب یا بزرگنمایی ، اکثر مشکلات نگهداری از سگ در آپارتمان و منازل شخصی را توضیح دهیم. با پت زیپ همراه باشید.

مشکلات نگهداری سگ

1- پیش بینی وسایل و زمان و هزینه

بسیاری از علاقمندان به حیوانات خانگی اهل خرید حیوان نیستند و بیشتر آن را به سرپرستی می گیرند. اما گاهی هم باید برای داشتن یک حیوان آن را خرید.

علاوه بر خود سگ به وسایل دیگری نیز نیاز دارید که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • پد و جای دستشویی
  • شامپو و حوله
  • قفس یا پارک برای نگهداری توله سگ
  • برس و ناخنگیر
  • جای غذا و آب
  • غذا و ویتامین
  • آموزش
  • واکسن سال اول
  • قلاده

که باید به این موارد آیتم هایی که وسیله نیستند اما نیاز هزینه ای اعم از زمان و مبلغ هستند اضافه کنید. مانند شناسایی کلینیک یا دامپزشک، زمان گذاری برای همراهی و تفریح سگ و …

مشکلات نگهداری سگ

مشکلات نگهداری سگ

2- جای دستشویی و بوی نامطبوع همیشگی

آموزش جای دستشویی به توله سگ ها و سگ های بالغی که تربیت نشده اند کاری بسیار طاقت فرساست.در اغلب موارد حتی پس از ساعت ها آموزش و امتحان کردن راه حل های مختلف ، باز هم سگ ها با خطا در انتخاب جای دستشویی مواجه می شوند .

حتی در صورتی که بتوانید پس از 1 تا 2 ماه آموزش مداوم سگ را وادار به دستشویی در یک نقطه ی خاص از منزل کنید ، باز هم آن نقطه ی ویژه نیاز به نظافت ساعتی و همیشگی دارد.

با نگهداری سگ بدانید که همیشه در آپارتمان یا منزل شما بوهای نامطبوع بسیاری وجود خواهد داشت.

مشکلات نگهداری سگ

3- نیاز به اختصاص وقت اضافی

نگهداری از سگ به ساعت ها وقت آزاد در روز نیاز دارد. مواردی همچون بازی ، پیاده روی روزانه ، برس کشیدن روزانه ، تغذیه ،نظافت ، درمان و از همه مهم تر آموزش سگ ها نیازمند زمان فوق العاده زیادی هستند.

اگر شاغل هستید یا مقدار زیادی از زمان روزانه ی خود را بیرون از خانه سپری می کنید به هیچ وجه به داشتن سگ فکر نکنید.

یکی دیگر از مشکلات نگهداری از سگ در آپارتمان یا منزل ، تنهایی حیوان در طول روز است.

سگ ها اصلا دوست ندارند تنها بمانند و تنها ماندن طولانی مدتشان در طول روز ( بیش از 4 ساعت) باعث آسیب های روحی و رفتاری در آنها می شود.

 

مشکلات نگهداری سگ

4- سر و صدای غریزی و آزار ناخواسته

سگ ها به طور غریزی در خیلی از مواقع پارس می کنند و پارس کردن آنها را نمی توان به راحتی با آموزش از بین برد.

میزان پارس کردن سگ به نژاد ، تربیت و اخلاق سگتان وابسته است. سگ ها در هنگام ترس ، تنهایی ، اعتراض ، گرسنگی و خیلی موارد دیگر پارس می کنند و شما باید با آموزش و تکرار به آنها بفهمانید که این کار را انجام ندهند.

پارس کردن های مکرر نه تنها شما بلکه همسایه ها را آزار می دهد.به این نکته توجه کنید که درصدی از افراد جامعه به طور غیر ارادی به سگ فوبیا دارند و به شدت از آن می ترسند.

اگر چنین فردی در ساختمان یا بین اعضای خانواده تان باشد ، داشتن سگ برایتان دردسر ساز خواهد شد و شاید بخواهید به داشتن گربه هم فک کنید.

مشکلات نگهداری سگ

5- محدودیت در تربیت و آسیب به لوازم منزل

سگ ها حیوانات فوق العاده باهوشی هستند اما شما هیچگاه نمی توانید آنها را به خوبی فیلم های هالیوودی تربیت کنید.سگ ها از هوششان فقط برای فرمان برداری از شما استفاده نمی کنند.آنها برای پیدا کردن غذا و سرگرم کردن خودشان گاها دست به هر کاری می زنند.

با آوردن سگ در خانه باید آماده ی مواردی همچون پاره کردن بالشت  و کوسن ها ، چنگ زدن به فرش و مبلمان ، جویدن کفش و جورابها و صد ها مورد دیگر باشید که کاملا اجتناب ناپذیرند.

مشکلات نگهداری سگ

6- وابستگی

وابستگی یکی از بزرگترین مشکلات در روابط بین شما و سگتان است.

اولین مورد ، وابستگی شدید توله سگ به مادر خود است که شما با خرید توله های کوچک تر از 3 ماه باعث ایجاد یک جدایی بی رحمانه می شوید. توله سگ هایی که زود تر از 3 ماهگی از مادر و خواهر برادر های خود جدا می شوند در روز های آغازین این جدایی ، مخصوصا در هنگام شب و استراحت شما فوق العاده بی تاب و پر سر و صدا هستند.

همچنین با این کار شما باعث عدم یادگیری خیلی از آموزش هایی می شوید که توله باید در کنار خانواده ی خود فرا بگیرد.

دومین مورد ، وابستگی خود شما به سگ است. پس از دو ماه نگهداری از سگ ها معمولا یک حس عجیب وابستگی و عشق بین شما و سگتان پدیدار می شود که این عشق از سمت سگتان بسیار پر رنگ تر است.

در صورت بیماری و یا مرگ حیوان ، شما به شدت آسیب روحی خواهید دید. اگر سگتان را در بی رحمی مطلق ، واگذار کنید باعث آسیب روحی شدید سگتان از غم دوری خود خواهید شد و این امر کاملا جدی ، علمی و واقعی است.

پس با نگهداری از آن در محیط منزل باید آماده ورود به یک رابطه ی والد و فرزندی باشید.

مشکلات نگهداری سگ

7- افزایش دلالی فروش حیوانات زنده

خرید و فروش حیوانات زنده ، برای سود شخصی ، یکی از بی رحمانه ترین کار هایی است که انسان ها در حق حیوانات انجام می دهند.

شما با خرید سگ ها یا توله هایشان باعث رشد بی رویه تکثیر این موجودات توسط دلال ها و دامن زدن به خرید و فروش آنها می شوید.

 

در پایان این مطلب اگر هنوز قصد دارید سگ در آپارتمان یا منزل شخصی نگهداری کنید به این نکات توجه کنید :

  • سعی کنید یک سگ نژاد دار ، اصیل و سالم تهیه کرده تا هیچ وقت مجبور به واگذاری حیوان نشوید.
  • هیچ وقت و در هیچ شرایطی حرف فروشندگان حیوانات زنده را باور نکنید و قبل از خرید احتمالی ، سگتان را به یک دامپزشک مورد اعتماد نشان دهید.
  • هیچ گاه برای سرگرمی بچه های زیر 8 سال سگ تهیه نکنید. آنها ناخواسته باعث آزار و آسیب به حیوان می شوند.
  • به هیچ وجه به فکر فروش و سود روی قیمت سگتان نباشید. با نگهداری از آن شما قطعا با هزینه هایی که انجام می دهید ضرر مالی خواهید کرد.
  • سبک زندگی خارجی ها با سبک زندگی ما ایرانی ها متفاوت است. این جمله خارج از گرایشات سیاسی ، یک حقیقت است. پس انتخاب سگ مطمئن شوید که می توانید لایف استایل یا روش زندگی خود را تغییر دهید.
  • سگ نه تنها کثیف ، وحشی و خطرناک نیست بلکه بسیار تمیز ، مهربان و با هوش است و علت نوشتن و انتشار این مطلب تنها حمایت از حقوق سگ ها بوده که همیشه مورد ظلم انسان ها واقع می شوند.

 

مشکلات نگهداری سگ 

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

شش بیماری رایج سگ ها هوپت سازنده لانه سگ